Tijdschriften

We hebben LINDA en AUTOWEEK met elkaar vergeleken. Het zijn twee compleet verschillende bladen, maar toch zijn ze beide erg populair bij hun doelgroep. Niet alleen zijn het populaire bladen, ook op internet hebben deze bladen een erg leuke, goed bezochte site.
Doelgroep:
LINDA: Dit tijdschrift is voor vrouwen tussen 20 en 49 jaar oud. Die geïnteresseerd zijn mode, cosmetica, gadgets, televisie, koken, boeken, winkelen, wooninspiratie, uitgaan en muziek.
AUTOWEEK: Mannen (25-45) die redelijk geïnteresseerd zijn in auto’s. Auto Week-lezers zijn jonger en welstandiger.
Doelstelling:
LINDA: Grootste vrouwentijdschrift van Nederland zijn en blijven
AUTOWEEK: Autoweek beschrijft op een aansprekende manier alle aspecten van het autorijden. Van supercars tot betaalbare occasions, van zakensedan tot klassieker. Een magazine voor de man die wil weten wat er allemaal te koop is en wat het waard is.
Visie:
LINDA: Linda wil het grootste vrouwenmagazine van Nederland zijn ( en blijven). Dit onder de glossytitels, maar ook op het gebied van woonsegment. Linda heeft een onwijs sterk concept en een transparante prijsstrategie. Daarbij gebruiken zij ook extra diensten (added value). Zij hebben dan ook een ijzersterk team die dit allemaal verzorgd.
AUTOWEEK: Auto Week staat voor een weekblad waar voornamelijk mannen informatie over auto’s uit kunnen halen. Er staan advertenties in en recensies over auto’s.
Missie:
LINDA: Linda is de grootste vrouwenglossy van Nederland. Dit komt door hun sterke concept en unieke invulling hiervan. De lezer wordt persoonlijk benaderd. Zo wordt de lezer telkens weer geboeid en verrast. Dit komt onder meer door de verschillende thema’s.

LINDA
AUTOWEEK
Prijs
5,50
2,60

Abonnementen
82.399
45.208

Losse verkoop
113.414
17.870

Totale verspreiding
201.182
76.274

Totale betaalde verspreiding
200.814
73.733

AUTOWEEK: Van alle Auto Week-lezers denkt 20 procent concreet aan de aanschaf van een nieuwe auto, waardoor het tijdschrift een unieke kans biedt om gericht en met hoge attentiewaarde te adverteren.
Inhoud:

LINDA: Maandelijks Thema. Voorbeeld: Thema New York interviews gericht op New York. Alles heeft betrekking op New York.
AUTOWEEK: De inhoud van Auto Week bestaat vooral uit nieuws, tests, rij-impressies, zowel nieuwe auto’s als occasions, zakelijk rijden, belastingen, achtergronden & reportages.
Toon:

LINDA: Het is goed te lezen en te begrijpen, voor deze doelgroep.
AUTOWEEK: De toon van Auto Week is niet moeilijk, maar er komen wel veel begrippen in voor wat het lastig maakt voor mensen die niet veel van auto’s afweten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s